2007-11-29

Kramar för pengar!

Enligt en undersökning gjord av synovate (opinionsföretag) är svenskarna ett folk som är riktigt bra på det här med kramar, att ge kramar alltså, och att få. Det är röda korset som låtit göra undersökning i ett led att sprida lite julstämning samt som den konspirationsteoretiker jag är få oss att att köpa en och annan kram vid bössorna. En ganska söt konspiration tycker jag.

Något jag funderar över när det gäller kramar är hur egentligen de sak gå till, finns det någon vedertagen rutin för hur kramar normalt ska vara. Jag menar, det är ju så vissa kramar är bra och vissa lite sämra. En del tas ovanifrån andra underifrån. En del tas långtifrån, andra lite närmare och så är det ju så att vissa är lite för nära. Vad är rätt? Hur är det man ska kramas?

Jag vet många frågor, jag kanske får ta och köpa mig en kram!

Inga kommentarer: